IMG_20210614_121359.jpg

Hänhän on vain lapsi, hänhän on vain teini,

hänhän on vain köyhä, hänhän on vain tyhmä,

 

hänhän on vain juoppo, hänhän on vain hullu,

hänhän on vain autokauppias, hänhän on vain koditon,

 

hänhän on vain vanhus, hänhän on vain yksinhuoltaja,

hänhän on vain läski, hänhän on vain vammainen,

 

hetkonen,

 

Minä olen täydellinen, olen kaunis, viisas, lempeä,

olen pieni, hentoinen, herkkä ja vahva,

 

Olen täydellinen, sillä,

 

Taivas minua rakastaa juuri sellaisena kuin olen,

 

Ei puun siemen, orastava taimi ole kasvupaikkaansa valinnut,

sen on sille sattuma valinnut,

 

pohjolan jykevä kuusi, tunturin väkkäräinen kataja,

paratiisisaaren palmu, aron tai sademetsän,

 

voisiko niitä toisiinsa verrata, arvottaa?

 

Jos me kaikki samanlaisia oltaisiin, olisiko se hyvä niin?

 

Taivas on meidät luonut erilaisiksi, kukat kedon,

pilvet taivaan, hyvä näin,

 

Mikä on ihmisyyden salaisuus, kysy taivaalta,

kysy tähdiltä, kuulta, tai vaikka auringolta kultaiselta!

 

Me toisiamme autamme, murheet monenlaiset,

ilot ihanimmat, päivät tylsät, kauneimmat juhlahetket,

 

Onko rikkaan ilo arvokkaampi kokemus kuin köyhän,

suru suurempaa kuin köyhän?

 

Taivas ei meitä ole opettanut arvottamaan,

asettamaan ketään tärkeysjärjestykseen,

kuka parempi toista, kuka joutaa pois?

 

Olkaamme hyviä toinen toisillemme,

taivaan tähdet näkevät sisimpäämme,

kaikki olemme edessä ikuisuuden paljaina,

kuin saunan lauteilla,

 

Rakasta itseäsi kuin vierustoveriasi,

naapurin pientä lasta,

kadulla rampaa kulkijaa,

 

Ole hyvä ja hellä, opi elämään elämää,

kiitä taivasta, Luojaa,

katso itseäsi aamulla peiliin:

 

Olet kaunis,

Olet tärkeä,

Olet paras kaikista,

aivan yhtä hyvä kuin kuka muu;

 

kataja sinnikäs tuulessa, sateessa,

väkkärät oksat, pienet marjat,

luonto sitä muovailee,

taivas sitä suurella lempeydellä katselee…