IMG_20200927_075722.jpg

Ilta pimenee,

taivas pehmeän tummaksi

muuttuu, istun sohvalle,

tuikkukynttilään liekin sytytän,

tuoksulamppuun laventelia

tipan tipautan,


puinen huilu pöydällä,

en enää soittaa sitä osaa,

mutta kuulen hennon

huilun äänen, se taivaisiin

lentää, sekoittuu pilvien

ja tähtien joukkoon,

silti kuulen vielä sen äänen,


ristin käteni syliini,

silmäni hetkeksi suljen,

olen lapsi taivaan,

mutta nyt hetken maailmassa

asua saan,


sieluni kuuluu tähtien joukkoon,

sieltä kotoisin olen,

sinne kuolemani jälkeen

takaisin menen,


kotini on minulle rakas,

rauha täällä vallitsee,

rakkahin mieheni vierelläin

ain, tämä paikka on parahin,

kotini pieni, mutta tilaa

täällä on sielulle pirteälle,


lennellä taivaissa, retkiä

tehdä, Isä-Jumalan hellässä

huomassa tutkia paikkoja,

pilvien takana, tähtien joukossa,

sitten lopulta kotiin palata,


lähden lentoon, vaivun uneen,

tunnen tuoksun enkelten,

tuikkukynttilän liekki valkoinen,

se heiluu hiljalleen tahdissa

taivaan, enkelit sitä puolelta toiseen

heiluttaa, kotini on täällä,

minun hyvä on olla,

rakkahin vierelläin mun…