IMG_20210705_145708.jpg

Vaatteiden ja käyttötavaroiden etsiminen kirpputoreilta on minulle ollut tuttua jo pitkään, ja mukavaa. Uuden elämän antaminen kauniille ja käytännölliselle vaatteelle on ihanaa !  Ja todellinen ekoteko!

Netin Torista voi niin ikään tehdä hyviä löytöjä laidasta laitaan. Kierrätys ei ole köyhäilyä, vaan nykyaikaa!

Olen opetellut ompelemaan ompelukoneella, auttavasti jo osaan leventää, kaventaa, paikata, korjata vaatteita ja siten antaa vaatteille lisää käyttöikää. Ostan myös kirppareilta ja Torista kauniita ja värikkäitä tuplapussilakanoita ja verhokankaita, joista ompelen itselleni kesä- tai kotivaatteita.

Olen suunnitellut muutamat käyttökelpoiset kaavat, joiden mukaan vaatteita ompelen. Pidän löysistä ja mukavista vaatteista, ostamani kaikki kankaat ovat 100 % puuvillaa.

Olen innostunut luomusta sen ekologisuuden ja luontoystävällisyyden vuoksi.  Huomasin, että jotkin vaateliikkeet myyvät luomupuuvillasta valmistettuja vaatteita. Hienoa! Ne ovat kalliimpia kuin tavalliset puuvillaiset vaatteet, mutta hintahaitariakin löytyy, kunhan vain jaksaa tutkia ja etsiä.

Ostin itselleni jokin aikaa sitten kaksi luomupuuvilla t-paitaa ja olen ollut tosi tyytyväinen: pehmeää kangasta, hyvin kestävät pesun ja ovat mukavia päällä, ja tyylikkäitä. Laadukas kangas kestää niin ikään käytössä pidempään, kuin halpiskankaasta kyhätty alevaate.

Kierrätetyt mekot ja hameet sekä luomupuuvillaiset paidat ja muut saavat minut tuntemaan itseni tyylikkääksi ja trenditietoiseksi. 

Trendinä luonnonsuojelu – pitäkäämme planeetta Maasta hyvää huolta!