IMG_2965.jpg

Minä syntynyt olen tähän maailmaan,

silmäni avasin ja taivaan tähdet

näin, enkeli runojansa

korvaani lausui,

hellän kätensä otsalleni painoi,

”kaikki on hyvin” tunsin

sisälläin,


maailmalla kuljin ja toisinaan

maailman toisen näin,

muutaman osuman tältä sain,

ihmiset laumoittain jotakin

palvoi, kilpailivat

siitä, kenellä on kukkaro

paksuin, en aivan pitänyt

tästä ja selkäni tälle

käänsin,


kuljen taivaan polkuja pitkin,

vaikka jalkani maan päälle

painuu, en suuntaani vaihda,

sillä tiedän, että sydämen

vilpitön rakkaus on ainoa

oikea tie,


haluan toisia auttaa,

kannustaa kauneutta näkemään,

sillä maailma on kauniiksi luotu,

taivas sitä ympäröi, antaa

auringon lämpimästi paistaa,

keväiset silmut taivaaseen

taipuu,


voit silmäsi avata,

vaihtaa maailman toiseen;


anna sydämesi tietäsi johdattaa,

rakkauden jälki jää jälkeesi

sun,


edessäsi taivas, tähdet

ja kuu, aurinko sieluasi

lämmittää,


näet värit kauneimmat

silmilläs, tunne tuoksu

lempeä, kosketus

hellä ihollas,


”Rakas, täällä minä olen”

kävelen metsäistä polkua pitkin,

annan sieluni viedä,

eteenpäin kävelen askelin

varmoin,


ketterästi liikun,

raikas keväinen ilma

minua muistuttaa, että

avaruuden lapsia oomme,

jokainen.